6 keer verhuisd, op 50 (18 in Nl. – narekenen) plekken verbleven (minstens 1 nacht slapen) en … in anderhalf jaar tijd. Hoe? Ik zal het je vertellen.

Ik begin mijn zomer thuis op de boerderij. Na een vreselijk jaar afzien op de middelbare school, maar wel mijn examens gehaald te hebben (was dat het allemaal waard…?), zit ik op de boerderij bij mijn ouders in Rutten (1). Paar leuke uitstapjes… Amsterdam Hank voor Breekjaar (2) Ik … en … en ga uiteindelijk, na vele telefoontjes waarin ik probeerde … ervan te overtuigen dat ik niet in staat was te gaan, naar Viareggio (3). … Terug in de bus (4). De vakantie was bovenverwachting en vrolijk keerder ik terug naar de boerderij om een paar maanden later naar Zutphen (5) te verhuizen. Hier zou ik een programma van zes weken doen om tot rust te komen en op weg geholpen te worden met een invulling van de rest van het jaar. Ik heb hier een fijne tijd gehad, waarin ik inderdaad tot rust ben gekomen. Drie dagen per week op de Sprong: koken, muziek maken, wandelen, pianospelen, potten bakken en knutselen, zo zagen mijn dagen daar er ongeveer uit. Klinkt achterlijk, was best leuk! Verder verbleef ik in die periode nog bij mijn nicht in Amsterdam (6), omdat ik een dagje meehielp aan de film ‘Hartenstraat’, in een hostel in Utrecht (7) toen ik daar samen met een vriendin (ontmoet op de jongerenvakantie) uitging, bij een (ex?-)vriendin in Utrecht (8) toen ik daar in het Spoorwegmuseum ging werken en bij een vriendin in Groningen (9) voor haar verjaardag. Na Zutphen keerde ik weer voor een tijdje terug naar Rutten en met na een spetterend nieuwjaarsfeest in Zutphen stapte ik samen met mijn moeder op de trein naar Ghent (10). Samen in een volgepropte IC: geen luxe ICE trein, zoals ik dacht dat ‘IC’ betekende… Als twee oude, snotterende wijven zaten we in Ghent, waardoor het niet geweldig was. Toch nog lekker vertoefd in ‘Aqua Azul’ (hele mooie sauna) en heerlijk gegeten bij Nam Jai aan de Kraanlei. Na Ghent was het tijd om terug te keren naar huis en voor, na veel moeite en zelfs vijf kamerbezichtingen in Hilversum, mijn eerste verhuizing, naar jawel: Amsterdam!

Mijn eerste huisje was die aan de Maassluisstraat (11), met twee jongens. De appie en Lidl om de hoek en met acht minuutjes fietsen zat je in het Vondelpark. In de flat zelf had je echter eerder het idee, dat je in Den Bosch??? zat. Al met al hier wel een hele fijne tijd gehad. De dinsdag paste ik op bij een familie die vlakbij het museumplein woonde. Begin de middag alleen op ’t jochie van drie met wie ik overal en nergens heenging: van de kinderboerdeij de Pijp tot de supermarkt en het “zwembad” in het Vondelpark tot het toilet. Halverwege de middag hadden zijn zus en een vriendinnetje gitaarles, het zusje van ’t vriendinnetje speelde met Tobias en na die tijd keken zij tv en ging ik eten koken. Leuk was dat! De rest van de week deed ik vrij weinig, maar toch veel. Ik had altijd wel wat te doen. Zo mocht ik een aantal keer Sanne Groot Koerkamp (hoofdredactrice van de Glamour) helpen met “klussen”, …, … en ging ik nog naar de psycholoog en sportschool. De rest van de tijd besteedde ik aan mezelf: pianospelen, schrijven, tekenen, dansen, zingen, lezen, stukken fietsen, … en noem maar op. Ik vulde mijn tijd wel in. Na drie maanden zat mijn periode er hier echter op, maar wilde  ik nog wel graag in Amsterdam blijven, dus had ik nog een kamer voor een maandje in de Staatsliedenbuurt (12) geregeld. Dit was de leukste periode in Amsterdam: ik zat lekker in m’n vel en … (Deze periode gelogeerd in Zutphen bij de buurjongen (13) en…)

Ik was dan ook helemaal klaar voor mijn reis door Zuid-Europa waar ik me al lang op verheugd had. Zoals je kunt begrijpen, gaat het nu heel vlot met de plekken. Ik begon mijn reis in Geneve, Zwitserland. Hier sliep ik bij een CouchSurfer (), terwijl ik de stad verkende: een perfecte stad … . Vervolgens vertrok ik op mijn fietsje naar Nyon waar ik de over… met de veer mistte, waardoor ik op zoek moest naar een hotel. Na uren uitpluizen, vond ik een voor Zwiterse begrippen “goedkoop” () hotel. Ik legde me er maar bij neer met de gedachte dat ik dan eens lekker in luxe kon slapen, maar dat viel ook alles tegen: … Die avond speelde Nederland en wonnen we van … De volgende ochtend vertrok ik met de veer naar Yvoire (verschrikkelijk, toeristisch poppendorpje) en fietste ik verder naar Thonon les Bains: mijn tweede Couchsurf-adresje (). Hier sliep ik slechts een nachtje in het “in maanden niet verschoond” bed van de Milo en fietste ik de volgende ochtend als een bezetene naar Evian, omdat er geen directe overtocht naar Lausanne bleek, waardoor ik een dagje rust wel op mijn buik kon schrijven. Vanuit Lausanne reed ik naar Morges (leuk!), waarvanuit ik nog verder naar … moest, want deze Couchsurfer bleek … () Leuk adresje, dat wel! Hier sliep ik ook maar een nachtje, omdat ik verder zou gaan naar Vevey. Dit was de leukste route: … In Vevey sliep ik twee nachtjes op de bank bij een ongelofelijk leuk stel. Als ze geen stel waren, dan wist ik het wel… En daarbij eindigde mijn Zwitserse avontuur en vertrok ik met de trein naar Frankrijk: zonder fiets.

Nice was mijn volgende bestemming. In de trein voetbal tegen Australië. Eerste nacht in hostel Pastoral.

En zo beland je in anderhalfjaar tijd op bijna 50 plekken…

asociale huisgenoten,ulidruchting, dacht miss ballonnen of slingers als afscheid, maar de volgende ochtend stond er alleen vaat op het aanrecht… (hier wel reservers; bij karlijn niet)

Al een paar jaar loop ik nu te … van hot naar her. Zo heb ik in Zutphen gewoond, op vier verschillende plekken in Amsterdam, weer terug bij m’n ouders en nu in Utrecht. Ik heb super veel mensen ontmoet, maar niet een stabiele leven/kring opgebouwd. Geen vaste mensen omme heen verzmaled en een basis. Zo vaak mis ik dat… Maar vandaag in Zutphen en besefte me hoeveel mooie mensen en plekken ik kan. Het is ook frusterend: want waar hoor ik nou? Ik wil in de stad zijn, mensen om me heen, gek doen, stappen, losgaan, humnor, gekkigheid, gesprekken op niveau, chillers, leuk leven. Maar óók yoga, rust, natuur, meditatie, mensen die oo kstruggelen, die op een andere manier naar ’t leven kijken. Geemensschap zou mooi. Mensen spelen, …, relaxed, in verbinding met ellkaar. Ik houd zo van beide wereld, ben echt op zoek een balans. Maar ooknaar een groep mensen bij wie ik beide ik kan zijn. Best of both worlds. Ik ben ervan overtuigd dat er veel meer mensen zijn zoals ik, alleen moet ik ze nog vinden… Zo graag iederen sprseken, benieuewd hoe met iedereen gaat. En tegelijkertijd ongedwongenheid: niets hoeft, hjoef niet constant op de hoogte, ze leke dag te spreken. Af en  toe is ook goed, maar wel heel benieuwd naar alles en iedereen!!

TOP HUIZEN:
Leukste huisgenoten
1. Zuilen
2. De Bilt
3. Wittevrouwen
4. Lucasbol

Fijnste kamer
1. Lucasbol
2. Wittevrouwen
3. De Bilt
4. Zuilen

Fijnste buurt
1. Wittevrouwen
2. Lucasbol
3. De Bilt
4. Zuilen

Fijnste tijd
1. Lucasbol
2. Wittevrouwen
3. De Bilt
4. Zuilen